Handelsbetingelser

INTRODUKTION

Disse handelsbetingelser (”Betingelserne”) finder anvendelse mellem BYGAARD IVS (”BYGAARD”) og BYGAARD’s kunder (”Kunden”) i forbindelse med Kundens bestilling af BYGAARD’s services og/eller produkter (tilsammen ”Produkter”) via BYGAARD’s hjemmeside eller andre elektroniske platforme (tilsammen ”Hjemmesiden”). Betingelserne mellem Kunden og BYGAARD, vedrørende køb eller levering af Produkter, gælder i alle tilfælde medmindre BYGAARD og Kunden skriftligt har fraveget Betingelserne. BYGAARD forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt at ændre disse Betingelser. Kunden er selv ansvarlig for fra tid til anden at holde sig ajour med de til enhver tid gældende Betingelser. Ethvert køb af BYGAARD’s Produkter er underlagt de Betingelser, som er gældende for tidspunktet for Kundens køb af Produkterne. Ændringer i Betingelserne vil være gældende fra det tidspunkt, hvor Kunden logger ind på Hjemmesiden og Kunden accepterer de til enhver tid gældende Betingelser, når den pågældende bruger Hjemmesiden. Den seneste version af Betingelserne er tilgængelig på Hjemmesiden.

BESTILLING AF PRODUKTER

Kunden bestiller Produktet via Hjemmesiden.  Kunden modtager en kvittering, der bekræfter dennes bestilling og det valgte abonnement via den e-mail, som Kunden har angivet ved bestillingen af Produkterne.

PRISER OG BETALING

Alle priser er i danske kroner og er inklusiv moms og afgifter og eksklusiv leveringsomkostninger. BYGAARD accepterer følgende betalingskort: Visa, MasterCard, American Express og Apple Pay. Det er Kundens ansvar, at Kunden kan betale for det Produkt, som Kunden har købt af BYGAARD. Endvidere er det Kundens ansvar, at det betalingskort, som Kunden har tilknyttet abonnementet, har den nødvendige dækning og ikke er spærret, således at BYGAARD kan trække den automatiske betaling på Kundens konto. Hvis Kunden ikke kan betale for Produkterne, vil abonnementet blive standset af BYGAARD. Kunden kan få tilbagebetalt købsprisen for et Produkt, hvis Kunden ikke har modtaget det Produkt, som Kunden har bestilt, Kunden har været udsat for et misbrug af sine kortoplysninger, eller BYGAARD har trukket et højere beløb, end Kunden havde accepteret ved bestillingen. Kunden er forpligtet til at holde sine kortoplysninger opdateret på sin profil. Kunden kan til enhver tid få slettet sine kortoplysninger ved at logge ind på Hjemmesiden. BYGAARD forbeholder sig ret til at tilbageholde Produkterne, indtil Kundens betaling for Produkterne endeligt er blevet bekræftet af BYGAARD. Kunden har hverken mulighed for eller ret til at modregne et eventuelt krav mod BYGAARD i købsprisen for Produkterne. I tilfælde af at BYGAARD ikke modtager rettidig betaling for de leverede Produkter stopper leveringen af Produkterne.

LEVERING

BYGAARD leverer til Kunder, der har adresse i følgende postnumre: 1000-2500 (København) samt 2900, Hellerup. BYGAARD leverer Produkterne ved brug af fragtcykelservicen BY-EXPRESSEN. Levering sker på en fast ugedag, som er torsdag mellem kl. 14.00 - 18.00. Kunden får Produkterne leveret ved dennes hoveddør. Levering koster 50 kr. Kuden skal oplyse et telefonnummer, som BYGAARD kan kontakte om nødvendigt. Hvis det ved udbringningen ikke er muligt for BY-EXPRESSEN at komme ind i bygningen, vil Kunden blive kontaktet via det oplyste telefonnummer. Hvis Kunden ikke svarer på opkaldet, vil BY-EXPRESSEN tage et billede af bestillingen og dens placering og sende billedet til Kunden. Hvis Kunden ikke er hjemme, accepterer Kunden at BYGAARD må stille Produkterne ved Kundens hoveddør, eller hvis dette ikke er muligt, accepterer Kunden at Produkterne leveres til bygningens hoveddør. Bor Kunden i en aflåst opgang, vil BYGAARD levere Produkterne ved at ringe på hos naboer o.lign. Hvis dette stadig ikke lykkes, vil BY-EXPRESSEN aflevere kassen til deres lagerhal på Frederiksborgvej 59, 2400 NV, og Kunden skal derefter selv hente Produkterne den følgende dag (fredag). BY-EXPRESSEN opbevarer Kundens bestilling yderligere én dag, dagen efter den planlagte levering. Kunden kan også genaftale et nyt leveringstidspunkt mod ekstra betaling.  Er der kode for at komme ind til Kundens opgang, og vil Kunden gerne modtage den bestilte levering med Produkterne fra BYGAARD imens Kunden ikke er hjemme, skal koden oplyses til BYGAARD ved Kundens bestilling af Produkterne. Uden kode eller anden adgangsmodel eller lignende kan BYGAARD ikke tilbyde levering af Produkterne. Ønsker Kunden at modtage den bestilte levering fra BYGAARD et andet sted end ved Kundens hoveddør, skal dette aftales skriftligt med BYGAARD ved bestillingen af Produktet. BYGAARD forpligter sig til at behandle fremsendte koder forsvarligt og ikke dele disse med udefrakommende, der ikke er ansat hos BYGAARD. Leveringsdagen fastsættes af BYGAARD i overensstemmelse med Betingelserne på tidspunktet for indgåelse af aftalen med forbehold for situationer, hvor BYGAARD afventer nødvendige oplysninger fra Kunden, eller at BYGAARD ikke har modtaget Produkterne fra en tredjepart, herunder leverandører eller underleverandører. BYGAARD skal straks underrette Kunden via e-mail, hvis Leveringsdagen for Produkterne bliver ændret i forhold til det oprindeligt aftalte mellem parterne. Hvis BYGAARD’s levering af Produkterne er forsinket, giver dette ikke en ret for Kunden til at ophæve aftalen, før Kunden skriftligt har henvendt sig til BYGAARD, og efter at BYGAARD har haft 14 dage til at afhjælpe forsinkelsen. BYGAARD dækker ikke eventuelle tab som følge af en forsinket levering. Kunden skal levere alle de oplysninger til BYGAARD, som BYGAARD med rimelighed vurderer som vigtige i henhold til ​​levering af Produkterne til Kunden. 

AFHENTNING

Kunden kan også vælge at selv hente Produkterne:
Hver torsdag mellem kl. 12-16 i BYGAARD's lager på Refshalevej 156, 1432 Kbh K. Hvis kunden ikke kan komme om torsdagen, kan afhentning arrangeres fredag kl. 10-16. 
Ved at vælge “Afhent i bygaard” undgår kunden at betale de 50 DKK i leveringsomkostninger. 

MANGLER OG REKLAMATION

Kunden skal straks foretage en undersøgelse af de Produkter, som Kunden har modtaget fra BYGAARD.  Hvis Kunden ønsker at påberåbe sig en mangel, der vedrører de leverede Produkter, skal Kunden straks efter at have opdaget manglen eller burde have opdaget manglen, give skriftlig meddelelse herom med en detaljeret redegørelse for manglen til BYGAARD. Hvis Kunden er opmærksom på eller burde have været opmærksom på en mangel, men ikke giver meddelelse herom til BYGAARD, kan Kunden ikke påberåbe sig en mangel vedrørende Produkterne. Fremsendelse af et krav eller en klage skal under ingen omstændigheder fritage Kunden for sin betalingsforpligtelse i forhold til Kundens allerede bestilte Produkter.

IMMATERIELLE RETTIGHEDER

Kunden skal straks underrette BYGAARD om enhver form for krænkelse, efterligning, eller anden ulovlig brug eller misbrug af de solgte Produkter, som Kunden bliver opmærksom på. BYGAARD skal afgøre, om der skal træffes foranstaltninger til at forhindre en eventuel krænkelse, efterligning, eller anden ulovlig brug eller misbrug af de solgte Produkter. Hvis BYGAARD vælger ikke at træffe sådanne forholdsregler, kan Kunden træffe en sådan foranstaltning på Kundens bekostning, hvis Kunden har modtaget en forudgående skriftlig godkendelse fra BYGAARD til at træffe sådanne foranstaltninger. I så fald skal BYGAARD på Kundens bekostning samarbejde med Kunden. Eventuelle vundne sagsomkostninger eller andre krav, der tildeles Kunden eller BYGAARD som følge af erstatning eller på anden måde i forbindelse med en sådan handling, skal tildeles den part, der har afholdt omkostningerne ved en sådan handling, eller forholdsmæssigt hvis begge parter har afholdt omkostningerne til at inddrive et beløb fra en tredjepart.

ANSVAR

BYGAARD er ikke ansvarlig for erstatning for manglende opfyldelse af sine forpligtelser i henhold til disse Betingelser, hvis en sådan manglende opfyldelse skyldes en force majeure begivenhed. Force majeure begivenheder omfatter krig, optøjer, offentlige restriktioner, import- eller eksportforbud eller andre offentlige restriktioner, naturkatastrofer, manglende energiforsyning, opdeling, beslaglæggelse af midler, internationale handelstvister, lockouts/lockdowns og strejker eller lignende ekstraordinære årsager, som er uden for BYGAARD’s kontrol. Ved en force majeure begivenhed bortfalder BYGAARD’s forpligtelser indtil det tidspunkt, hvor BYGAARD kan opfylde sine forpligtelser. Enhver part har ret til at opsige aftalen fra 10 dage efter en forudgående skriftlig meddelelse, hvis force majeure begivenheden har varet i mere end 60 kalenderdage.

PERSONDATA

BYGAARD skal til enhver tid overholde gældende lovgivning omkring databeskyttelse og privatlivets fred vedrørende behandling af Brugertesterens personoplysninger. Ved anvendelsen i disse Brugerbetingelser, har udtrykket ”personoplysninger” den samme betydning, som det tilsvarende begreb i persondataforordningen. BYGAARD indsamler almindelige personlige oplysninger om Kunden såsom navn, adresse, e-mail og telefonnummer. BYGAARD er den dataansvarlige for disse oplysninger, og vil som udgangspunkt ikke videregive disse personlige oplysninger til tredjepart ud over de tjenesteudbydere og databehandlere, der udfører arbejde på BYGAARD’s vegne. Enhver Kunde anerkender og accepterer dog, at BYGAARD under visse omstændigheder er forpligtet eller berettiget til at videregive eller dele personoplysninger til tredjemand, f.eks. for at overholde gældende lovgivning eller efter anvisning fra en kompetent domstol eller en anden myndighed, eller for at beskytte og forsvare BYGAARD’s ejendomsrettigheder, hvis pågældende tredjepart, der modtager oplysningerne, er underlagt tavshedspligt. Personoplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til nuværende lov, og BYGAARD sletter de personlige oplysninger, når oplysningerne ikke længere er nødvendige.  Opbevaringsperioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaringen af de personlige oplysninger. BYGAARD har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter Kundens persondata mod at blive tilintetgjort, gå tabt eller blive ændret mod uautoriseret offentliggørelse, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til Kundens personlige oplysninger. Kunden indestår for, at de til BYGAARD og/eller Hjemmesiden til enhver tid afgivne personoplysninger og informationer om Kunden er ajour, korrekte og ikke krænker tredjeparts ret eller gældende lov. Enhver form for manipulation eller forsøg på at manipulere information på Hjemmesiden eller andre oplysninger, eller dokumentation tilvejebragt af BYGAARD, er uberettiget og vil blive rapporteret til de kompetente myndigheder. 

FORTRYDELSESRET

Der er ikke fortrydelsesret ved aftaler om levering af fødevarer, drikkevarer eller andre af Produkterne til husholdningens løbende forbrug, der leveres fysisk til Kundens hjem, bopæl eller arbejdsplads, som et led i BYGAARD’s regelmæssige vareudbringning. Produkterne på Hjemmesiden, der ikke er til husholdningens løbende forbrug, er omfattet af de generelle regler for fortrydelsesret. Kunden kan pakke et Produkt ud og bruge Produktet, men Kunden hæfter for eventuel forringelse af Produktets værdi, som skyldes anden håndtering af Produktet, end hvad der er nødvendigt for at fastslå Produktets art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Hvis Kunden fortryder en aftale om køb af en eller flere Produkter, som ikke er undtaget fortrydelsesret, skal Kunden inden udløbet af fortrydelsesfristen på 14 dage fra Produktets modtagelse, give BYGAARD meddelelse herom. I tilfælde af flere forskellige Produkter, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, beregnes fristen fra det tidspunkt, hvor Kunden har modtaget det sidste produkt. Produktet skal være afsendt til BYGAARD senest 14 dage efter, at BYGAARD har modtaget meddelelse om Kundens beslutning om at fortryde købet.


OVERDRAGELSE AF RETTIGHEDER OG FORPLIGTELSER

BYGAARD har ret til at overdrage alle rettigheder og forpligtelser i henhold til disse Betingelser eller BYGAARD’s aftale til en tredjepart. BYGAARD har også ret til at anvende underleverandører, eksterne konsulenter mv. i forbindelse med levering af Produkterne, men er ansvarlig for disse på samme måde, som BYGAARD er ansvarlig for sine egne ydelser.Kunden har ikke ret til at overdrage sine rettigheder i disse Betingelser eller efter aftale med BYGAARD, uden BYGAARD’s forudgående skriftlige samtykke hertil.

DIVERSE

Ingen fravigelse af en bestemmelse i disse Betingelser eller i parternes aftale udgør en fravigelse af andre bestemmelser i disse Betingelser eller i parternes aftale på et andet tidspunkt. Hvis en af ​​parterne undlader at håndhæve en bestemmelse i disse Betingelser eller i parternes aftale, udgør det ikke en fravigelse af en sådan bestemmelse eller andre bestemmelser i disse Betingelser eller i parternes aftale. Hvis en ​​bestemmelse i disse Betingelsers vilkår er eller bliver erklæret ugyldig eller ulovlig, må gyldigheden og lovligheden af ​​de øvrige bestemmelser herom ikke blive fraveget. Parterne forhandler i god tro for at nå til enighed om betingelserne i en eller flere bestemmelser, som erstatter de bestemmelser, der er fundet ugyldige eller ulovlige. 

LOVVALG OG VÆRNETING

Disse Betingelser er underlagt af dansk ret og skal fortolkes i overensstemmelse hermed uden hensyntagen til konflikter mellem lovbestemmelser. Enhver tvist som måtte opstå af disse Betingelser skal anlægges ved Københavns byret. KONTAKTINFORMATION Hvis Kunden har spørgsmål til dit abonnement, vores handelsbetingelser eller andet, kan Kunden rette henvendelse til: BYGAARD ApS CVR-nr.  40 05 64 59 Refshalevej 154, 1432 København K Telefon: + 45 50 69 54 09 E-mail: info@bygaard.com Hjemmeside: www.bygaard.dk Handelsbetingelserne er sidst opdateret den 31.05.2021